10 December 2008

HAIWAN - udang oh.....udang.... =)

*klik gambar untuk saiz sebenar

Assalamualaikum...

Cam biase laaa....cuti2 ni...tak de mende nak buat.....so.....aku telah di"dera" oleh ayahku.....hahahahaha......pe lagi.....mengisa laaaa......kat pantai kampung aku tu.....
pantai kelanang......setakat ni alhadulillah laaa....tak penah lagi aku mengisa ni balik ngn tangan kosong....

dan gambar yang kat atas ni adalah kutipan hasil yang terbanyak......memang best laaa....penat memang penat....tapi bile kite mengarau jaring tu....tgk banyak hasilnye....semangat tu datang jer.....hehehehe....dah lame aku tak mengisa ni.....so, mengahhhh gak laaa....
sebelum2 ni, kalu mengisa dalam 7, 8 kali tarik laaa...tapi skang ni....3 kali tarik je dah tak larat dah....hahahaha.....

jadi, bagi korang2 yang tak tau ape itu mengisa....aku ade sediakan gambar rajah kat bawah ni.....


langkah2 nye seperti berikut :

-bawak jaring kat dalam laut tu...
-pastu tarik laaa....dari a ke b...
-kemudian, bapak den akan lencongkan...jadi macam kat b tu...
-tarik lagi ke c pulak....atas pantai...mak den tunggu kat c tu...
-kutip laa ape2 yang ade kat jaring tu...hehehehe...
-diulanglaaa sehingga penat...heheheh.....

BONUS : udang harimau

*klik gambar untu saiz sebenar

~Dimana Teknologi Mengabadi Kenangan~

1 comment:

Miezza Eve said...

bapak best....ayah aku gi laut dpt ikan je. xde pun dpt udang byk mcm ko. jala jenis ape ko gune???

~Dimana Teknologi Mengabadi Kenangan~ © 2008
|| 2008 SkamalS Pikcer dot blogspot dot Com || All rights reserved © ||
Template by: SkinCorner